תוכנית עסקית היא מסמך כתוב המספק מידע אודות החברה, פעילותה ודוחותיה הכספיים. זהו מכשיר שמנחה אותך בתכנון כל מיזם חדש.
תוכנית עסקית כוללת שלושה חלקים:
1. המבוא הכולל את מטרת התכנית, מידע רקע אודות החברה ותיאור השוק.
2. הניתוח הכולל מסגרת להערכת נושאים מרכזיים בענף שלך וניתוח תחרותי
3. האסטרטגיה שבה אתה מזהה את המטרות שלך לשנה זו
4. המסקנה שבה אתה מסכם את הממצאים שלך
תוכנית עסקית היא מסמך כתוב המפרט את המבנה והיעדים של עסק המספק מסגרת לפעולה.
תוכנית עסקית כוללת בדרך כלל:
– מטרות – מה החברה רוצה להשיג
– סקר שוק – למי החברה רוצה למכור ומה הם רוצים שיקנו
– תחזיות פיננסיות – כמה כסף החברה תרוויח וכמה היא תצטרך
– סיכום ניהול – סקירה כללית של התכנית עם נקודות מפתח
תוכנית עסקית היא מסמך המתאר את פרטי המיזם העסקי שלך, כולל מטרותיו, הנוף התחרותי ואסטרטגיית הביצוע להצלחה.
הסוג המקיף ביותר של תוכנית עסקית כולל שלושה מרכיבים עיקריים:
סיכום ההנהלה
תיאור העסק
ניתוח השוק
תוכניות טובות ברורות לגבי מטרותיהן ומסבירות כיצד הן יושגו. הם כוללים גם ניתוח של השוק אליו אתה נכנס.
תוכנית עסקית היא מסמך הכולל מערך יעדים, אסטרטגיות ופעולות שהחברה תנקוט כדי לעמוד ביעדים אלה. תוכן התוכנית העסקית משתנה מחברה אחת לאחרת בהתאם לצרכיה.
המבנה הכללי של המסמך כולל:
1. סיכום מנהלים – מספק סקירה של כל הנושאים העיקריים המכוסים בתכנית, כולל מטרותיה והנחותיה
2. הצהרת חזון – מבליטה את הצהרת המשימה של החברה ותכניות להגשמתה
3. אסטרטגיות תאגידיות – מזהה אסטרטגיות מפתח להשגת מטרות מוצהרות, כגון מוצרים חדשים או שווקים
4. תחזיות פיננסיות – מספק תחזית לכמה כסף יירווח בכל שנה צפויה ומתווה את כל הגורמים שיכולים להשפיע על הכנסה זו
תוכנית עסקית היא מסמך שמטרתו להוות מפת דרכים עבור החברה שלך לעקוב אחריה. הוא מראה כיצד אתה עומד להשיג את המטרות שלך ומה עליך לעשות על מנת להגיע אליהם.
הוא כולל את החזון העסקי שלך, מה אתה רוצה למכור, איך אתה עומד למכור אותו, מי עומד לקנות אותו, כמה רווח תרוויח ומתי זה יקרה.
החלק הראשון של התוכנית העסקית נקרא סיכום מנהלים. אורכו אמור להיות בערך עמוד אחד וצריך לסכם את כל המידע בדפים הבאים.
תוכניות עסקיות הן מסמך רשמי המתאר את המטרות לארגון. הוא כולל מידע על יעדי החברה בעבר, בהווה ובעתיד.
תוכנית עסקית מורכבת בדרך כלל מארבעה עד שישה פרקים הכוללים: סיכום מנהלים, ניתוח שוק, סקירה כללית בתעשייה, מוצרים ושירותים, אסטרטגיות שיווק, תחזיות פיננסיות וניתוח סיכונים.